20 Haziran 2014 Cuma

Kimono


Çok uzun bir tez arasından sonra bloguma dönüş yapıyorum. Tez insanın aklını çok fazla meşgul ediyor, insanın başka bir şey düşünecek hali kalmıyor maalesef.
Tezin bitmesiyle birlikte ben de uzun zamandır ertelediğim projelerimi hayata geçirmeye başladım. Bunlardan ilki bu sezon da çok moda olan neredeyse her mağazada birkaç çeşidine rastladığımız kimono. Bu proje aynı zamanda benim ilk giysi dikiş projem o nedenle pek çok acemiliği de içinde barındırıyor. 
İşe ilk olarak Pinterest’te yapımı kolay bir kimono anlatımı araştırmakla başladım ve Elle’s Fashion Blog’daki projeyi buldum.


Daha sonra cuma sabahı erkenden Kadıköy’deki cuma pazarına gidip kimono yapmaya uygun kumaşlar aradım. Pazarda gerçekten çok fazla seçenek çok uygun fiyata alınabiliyor. Ben bu kimono için aldığım kumaşa 5 TL ödedim, üstelik kalan parçadan diz boyunda kloş bir etek de dikebiliyorum!

Aldığım diğer kumaşları da paylaşmadan duramıyorum. Onlarla da yapılacak kimono ve etek projelerim var. Bugünlerde hava pek yaz gibi değil ama yaz elbet gelecek ve o zaman etekler beni kurtaracak.


Bulduğum kimono örneğini öncelikle bir eskiz kağıdına çizdim, daha sonra kumaşa aktardım. Parça boyutlarını biraz kendime göre değiştirdim: 
  • Kol genişliği bana biraz fazla geldi, 66 cm  yerine 50 cm yaptım.
  • Kol uzunluğu değiştirilebilir, kendi isteğinize göre uzun ya da yarım yapabilirsiniz.
  • Ön ve arka parçaların uzunluklarını değiştirmedim ancak arka parçayı biraz daha kısa yapabilirmişim, boyum biraz daha kısa olsaymış çok uzun olacakmış. Tavsiyem boyunuzu ölçerek dizinizin en az 10 cm yukarısında bitirmeniz.

Parçaları birleştirmek kolay oldu ancak ense kısmını çok fazla açmışım, öndeki iki parça çok ayrık durdu. Çareyi kenarları kıvırmak yerine biye ile kapatmakta buldum. Böylece 3 cm genişlemelerini sağlayabildim. Biye konusunda annemden yardım almam gerekti ama annem bana da öğretti, artık biye yapabiliyorum. Kollarda ise biye kullanmadım 1,50 cm içeri kıvırdım. İçeride kalan kenarları da overlok ile geçtim ve ortaya bu sonuç çıktı. Artık dümdüz giyinip bir anda renklenebilirim.

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş, güle güle giyin. Cuma pazarıda bir zamanlar ist. Yaşarken vazgeçemediğim bir pazardı okadar çık arıyorum ki satrlarınızı okuyunca anılarım tazelendi, kumaşlar da harika gözüküyor sevgilerle...

    YanıtlaSil